مهارت‌ «درك» در دانش‌آموزان ابتدایی تقویت می شود

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:
مهارت‌ «درك» در دانش‌آموزان ابتدایی تقویت می شود
سرپرست معاونت آموزش ابتدایی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، از اجرای طرح یار مهربان به منظور ارتقای مهارت درك و تجزیه و تحلیل دانش آموزان از امسال خبر داد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معصومه نجفی در مصاحبه با برنامه «رویداد» رادیو گفت‎وگو با اشاره به ۶ ساحت تربیتی سند تحول بنیادین، اظهار کرد: در اجرا باید به این ۶ ساحت دقت كنیم؛ مثلا كرونا موجب شد زیست بوم آموزشی شكل گیرد و لذا سواد دیجیتال لازمه كار معلمان و دانش آموزان است.

وی با بیان این كه تا چندی پیش یك معلم از پخش یك فایل صوتی در كلاس ناتوان بود، خاطرنشان کرد: امروز یك معلم به راحتی از طریق موبایل در این فضا حركت می‌كند و برای ما ضرورت دارد سواد دیجیتال معلم و دانش آموز را ارتقا دهیم.

نجفی تصریح كرد: برنامه ریزی بدین منظور شروع شده و۲۵۰۰ مدرسه نیز كار را به صورت آزمایشی آغاز كرده‌اند و برای سال پیش رو تصمیم داریم بر این حوزه تمركز ویژه داشته باشیم.

وی به ساحت اعتقادی عبادی اشاره كرد و گفت: در آموزش قرآن در ابتدایی مشكلاتی را شاهد بودیم و طرحی در ۵ استان برگزار خواهیم كرد و با استفاده از ظرفیت‌های خارج از آموزش و پرورش نظیر دار‌القرآن‌ها، در حوزه آموزش قرآن سعی داریم معلمان را توانمند سازیم.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برای امسال طرح دیگری مورد نظر است تا مهارت خواندن و درك و تجزیه و تحلیل دانش آموزان ارتقا یابد. بر این اساس در همه پایه‌ها –اول تا ششم- كتابخانه كلاس به پادكست، فایل‌های چند رسانه‌ای و... مجهز می‌شود.