سن ورود به پیش دبستانی 1401

ورود به مدرسه و آغاز به تحصیل در مقطع اول ابتدایی یکی از نقاط عطف زندگی هر کودک می باشد که والدین وی می توانند با رسیدن فرزند به سن 6 سال تمام، او را در مدرسه برای تحصیل در مقطع اول ابتدایی ثبت نام نمایند. گاهی اوقات نو آموز با ورود به مقطع اول ابتدایی دچار سردرگمی می شود و به دلیل نداشتن آمادگی با محیط آموزشی، ممکن است پذیرفتن جو آموزشی مدرسه، هر روز زود بیدار شدن و درس خواندن برای او بسیار مشکل شود. 

یکی از روش های جلوگیری از بروز این اتفاق و آمادگی کودک برای ورود به مدرسه، ثبت نام او در مقطع پیش دبستانی ۱۴۰۱​ - ۱۴۰۲​ در سن پایین تر می باشد. ثبت نام پیش دبستانی می تواند مقدمه شروع دوره ‌ای جدی و مهم در زندگی فرزند باشد و به او کمک کند تا بتواند برای ورود به دنیای دانش آموزی آمادگی بهتری پیدا کند. 

سوالی که برای خیلی از والدین در این جا پیش می آید سن مناسب کودک برای ورود به آمادگی و شرایط آن می باشد که در ادامه این مقاله به بررسی زمان ثبت نام و حداق و حداکثر سن ورود به دوره پیش دبستانی 1401 - 1402 می پردازیم. 

زمان ثبت نام دوره پیش دبستانی ۱۴۰۱​ - ۱۴۰۲

والدینی که قصد دارند فرزند نوآموز خود را در دوره پیش دبستانی 1401 - 1402 ثبت نام نمایند، باید در زمان تعیین شده به سایت ثبت نام مدارس به آدرس pada.medu.ir مراجعه کرده و پیش ثبت نام اولیه را انجام دهند سپس به مرکز و مدرسه آمادگی مورد نظر خود مراجعه کرده و مراحل ثبت نام فرزند خود را تکمیل نمایند.

اما ثبت نام پیش دبستانی های غیر انتفاعی در سال تحصیلی جدید 1401 - 1402 به صورت حضوری و غیر حضوری از طریق مراجعه به پیش دبستانی و یا مراجعه به سایت خود پیش دبستانی انجام می پذیرد.

باتوجه به تغییرات ایجاد شده در روند ثبت نام مدارس در سال تحصیلی 1401 - 1402، ثبت نام مقطع پیش دبستانی امسال از طریق مراجعه به سایت پادا pada.medu.ir انجام می پذیرد. والدین می بایست در این بازه زمانی و پس از تکمیل مراحل سنجش سلامت نوآموزان به سامانه ثبت نام مدارس پادا مراجعه کرده و ثبت نام فرزند خود را تکمیل نمایند.